Bezpłatne leczenie operacyjne odwarstwienia siatkówki w ramach NFZ

W wypadku odwarstwienia siatkówki nie zwlekaj z podjęciem leczenia. Operacje wykonujemy w trybie pilnym, bezpłatnie – w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Poniżej przedstawiamy wszelkie szczegóły i zapraszamy do umówienia się na wizytę konsultacyjną.

W klinice LENS operacje odwarstwionej siatkówki – które stanowią niezbędny element leczenia tego grożącego utratą wzroku schorzenia – finansowane są z budżetu państwa w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ). Wykonywane są w trybie pilnym – z uwagi na dobro i bezpieczeństwo naszych pacjentów.

Pacjent z rozpoznaniem odwarstwienia siatkówki, który posiada skierowanie od swojego lekarza okulisty, przyjęty zostaje na wizytę kwalifikacyjną do zabiegu w trybie pilnym. Jeśli pacjent przedstawi skierowanie, wizyta ta jest bezpłatna.

Pacjent z odwarstwioną siatkówką , który zgłosi się do naszej kliniki z takim rozpoznaniem, jest następnie badany przez naszego lekarza okulistę, po czym wyznaczamy termin zabiegu – możliwie jak najszybciej od wizyty w klinice.

Dlatego nie zwlekaj – im szybciej od wystąpienia pierwszych objawów odwarstwienia siatkówki zgłosisz się do kliniki LENS celem podjęcia leczenia, tym lepszy efekt po zabiegu możesz uzyskać. A to wpływa bezpośrednio na Twoją pooperacyjną jakość widzenia.

Chirurdzy witreoretinalni, pracujący w klinice LENS, posiadają rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie w leczeniu operacyjnym odwarstwienia siatkówki. Dlatego są w stanie zagwarantować Ci badania diagnostyczne oraz leczenie na najwyższym poziomie. Dr n. med. Dominik Zalewski oraz dr n. med. Sławomir Zalewski regularnie wykonują operacje ratujące wzrok, jakimi są witrektomie.

Jak rozpoznać wstępne symptomy choroby? Niepokojące objawy, które mogą poprzedzać odwarstwienie siatkówki, to błyski występujące przed oczami – zarówno w dzień, jak i w nocy – oraz pojawiające się w większej ilości, a przesuwające się cały czas w polu widzenia, czarne muszki, kropki lub czarny deszcz. Następnie u pacjenta występuje zasłona upośledzająca widzenie – daje ona uczucie, jakbyśmy spoglądali na świat przez gęstą firankę.

Dlatego jeśli zauważysz u siebie tego typu objawy, jak najszybciej zgłoś się do lekarza na badanie okulistyczne. Czas reakcji, jak w przypadku wielu schorzeń wzroku, ma tu znaczenie fundamentalne – im szybciej podjęte zostanie leczenie, tym większe szanse na uratowanie widzenia.

A jakie są przyczyny odwarstwienia siatkówki? Dochodzi do niego najczęściej po większym wysiłku fizycznym, wskutek schylania, podnoszenia ciężkich przedmiotów lub po urazie oka albo głowy. Predysponowane są również osoby z krótkowzrocznością i zwyrodnieniami siatkówki. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule.