Dr n. med. Joanna Zalewska

Specjalista chorób oczu

Lekarz specjalista w dziedzinie chorób oczu, wykonująca w klinice LENS m.in. zabiegi z zakresu chirurgii refrakcyjnej. Uczestniczka wielu międzynarodowych kongresów okulistycznych.

Wykształcenie i droga zawodowa:

• Wydział Lekarski Collegium Medicum w Bydgoszczy,  Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (2009),
  • dyplom specjalisty chorób oczu (2016),
  • doktorat w zakresie nauk medycznych i nauk o zdrowiu na podstawie rozprawy doktorskiej pt. Ultrabiomikroskopowa ocena warunków anatomicznych przedniego odcinka gałki ocznej u pacjentów z zespołem pseudoeksfoliacji (2019),
  • 2 lata praktyki na Oddziale Okulistyki Dziecięcej w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu Dziecięcym w Olsztynie,
  • 5-letni staż rezydencki na Oddziale Okulistycznym w Miejskim Szpitalu Zespolonym w Olsztynie,
  • staż specjalizacyjny w Poradni Onkologii Okulistycznej w Collegium Medicum w Krakowie.

Nagrody i aktywności:

• członkini Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz European Society of Cataract & Refractive Surgeons (ESCRS),
  • nagroda Warmińsko-Mazurskiej Izby Lekarskiej im. Lenkiewicza za najlepszą publikację naukową młodych lekarzy (2017),
  • uczestniczka wielu kursów i konferencji okulistycznych, polskich i zagranicznych (m.in. USA, Indie, Austria, Portugalia, Hiszpania, Francja, Maroko).

Obszar badań i zabiegów w klinice LENS:

• laserowa korekcja wad wzroku – korekcja krótkowzroczności, nadwzroczności, astygmatyzmu metodą Relex Smile, Femtolasik, EBK, PRK,
  • diagnostyka i leczenie pacjentów z wszystkimi chorobami oczu,
  • diagnostyka ultrasonograficzna USG UBM pacjentów z guzami gałki ocznej,
  • zabiegi w stożku rogówki – crosslinking,
  • zabiegi laserowe w chorobach oczu, takich jak jaskra, zaćma wtórna, choroby siatkówki.